REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ
POWIATOWEGO MIĘDZYSZKOLNEGO OŚRODKA SPORTOWEGO
W PYRZYCACH
ROZDZIAŁ I
1. Rada pedagogiczna jest kolegialnym organem placówki w zakresie realizacji jej działań statutowych dotyczących kształcenia oraz sprawowania wychowania i opieki.
2. Przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor PMOS w Pyrzycach , który prowadzi i przygotowuje zebrania rady pedagogicznej, czuwa nad prawidłowym przebiegiem obrad, udziela i odbiera głos w dyskusji a także - nie rzadziej niż 2 razy w roku szkolnym przedstawia ogólne wnioski wynikające ze sprawowania nadzoru pedagogicznego, informacje o funkcjonowaniu placówki oraz na bieżąco zapoznaje radę z obowiązującymi w oświacie przepisami.
3. W skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w placówce, którzy zobowiązani są do:
- aktywnego uczestnictwa w obradach i pracach rady oraz rzetelnego przygotowania się do posiedzeń;
- dochowania tajemnicy służbowej i nieujawniania osobom postronnym poruszanych na konferencji spraw, mogących naruszyć dobro ucznia, jego rodziców a także pracowników placówki;
- realizacji uchwał rady;
- wykonywania przyznanych zadań zgodnie z rocznym planem pracy;
- składania sprawozdań przed radą.
5. Za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej lub też jej przewodniczącego, w posiedzeniach rady mogą uczestniczyć z głosem doradczym osoby zaproszone.
6. Posiedzenia rady pedagogicznej mogą być organizowane z inicjatywy:
- dyrektora placówki jako przewodniczącego rady pedagogicznej;
- organu prowadzącego;
- organu nadzorującego placówkę;
- co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej.
7. Rada pedagogiczna obraduje zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem, na:
- posiedzeniach plenarnych organizowanych:
a/ przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego,
b/ po zakończeniu roku szkolnego.
- posiedzeniach roboczych zwoływanych w miarę bieżących potrzeb np. rady szkoleniowe, przedmiotowe, problemowe.
8. Nauczyciele winni być powiadomieni o terminie posiedzenia, co najmniej 3 dni przed planowanym ich odbyciem:
- informacje o terminie i porządku rady pedagogicznej dyrektor przekazuje nauczycielom w formie pisemnej
9. Obecność każdego nauczyciela na posiedzeniach rady jest obowiązkowa.
10.Usprawiedliwiona nieobecność na radzie ma miejsce w wypadku, gdy nauczyciel przebywa na zwolnieniu lekarskim lub jest oddelegowany przez dyrektora szkoły do innych prac, albo też został zwolniony przez niego z powodu sytuacji losowej.
11. Uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej ½ jej członków, w głosowaniu jawnym lub na wniosek członków Rady tajnym.
12.W sprawach personalnych obowiązuje głosowanie tajne.
13. Uchwały rady pedagogicznej obowiązują wszystkich uczniów oraz wszystkich pracowników placówki.
14. O zawieszeniu uchwały rady pedagogicznej jej przewodniczący powiadamia organ prowadzący placówkę celem zajęcia przez ten organ stanowiska.
ROZDZIAŁ II
ZADANIA RADY PEDAGOGICZNEJ.
1. Do zadań związanych z działalnością dydaktyczną rady pedagogicznej należy :
- planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej;
- zatwierdzanie planu rady pedagogicznej;
- analizowanie okresowe i roczne stanu nauczania;
- podejmowanie uchwał o skreśleniu uczniów z listy uczestników zajęć;
- ustalanie warunków i zasad przyznawania wyróżnień uczniom;
- opiniowanie projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych.
2. Rada pedagogiczna w zakresie związanym z działalnością organizacyjną :
- wnioskuje o powołanie doraźnych lub stałych komisji – w tym komisji wnioskowej, która zbiera w trakcie rady wnioski podlegające omówieniu, przegłosowaniu, zatwierdzeniu i wyznaczeniu terminu ich realizacji oraz osób odpowiedzialnych za ich prawidłowy przebieg;
- opiniuje pracę organizacyjną placówki – w tym tygodniowy rozkład zajęć sportowych;
- opiniuje plan wykorzystania środków finansowych szkoły;
- zatwierdza wnioski instruktorów w sprawie przyznania uczniom nagród i wyróżnień oraz udzielania kar;
- wnioskuje w sprawach doskonalenia organizacji nauczania i wychowania;
- zatwierdza inne wewnętrzne regulaminy;
- uchwala statut placówki i uchwala jego zmiany.
ROZDZIAŁ III
POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
1. Zebrania rady pedagogicznej są protokołowane :
- wpisu do księgi protokołów dokonuje protokolant do 5 dnia po odbyciu rady pedagogicznej;
- protokół wraz z listą obecności podpisuje przewodniczący i protokolant;
- członkowie rady mają obowiązek na każdym kolejnym jej posiedzeniu zatwierdzić protokół z poprzedniej konferencji;
- po przeczytaniu protokołu mogą zgłosić przewodniczącemu poprawki, które w drodze głosowania zostają zatwierdzone lub odrzucone;
- w księdze protokołów nie wolno odnotowywać żadnych uwag pisemnych.
2. Książka protokołów winna zawierać :
- klauzulę – „księga zawiera ............... str. I obejmuje prace rady pedagogicznej od dnia............. do dnia..................\";
- podpis dyrektora placówki;
- księga winna być przesznurowana i opieczętowana.
3. Książka protokołów znajduje się pod nadzorem dyrektora i może być udostępniona wyłącznie na terenie placówki:
- członkom rady pedagogicznej;
- organowi nadzorującemu lub prowadzącemu placówkę;
- upoważnionym przedstawicielom związków zawodowych.
4. Tryb wyboru protokolantów na rok szkolny :
Dyrektor szkoły przedstawia radzie pedagogicznej kandydatury na stanowisko protokolanta w czasie konferencji podsumowującej rok szkolny i po akceptacji członków rady zostają oni zatwierdzeni.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Powiatowy Międzyszkolny Ośrodek Sportowy